Fujitsu – Delivering world-class IT Services and Solutions

Fujitsu is een wereldwijde leverancier van dynamische IT-infrastructuren met een volledig aanbod van technologische producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 140.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten.

Op basis van de behoefte van de klant worden deze bouwstenen samengevoegd tot een bedrijfszekere ICT-oplossing die past als maatwerk, zich snel kan aanpassen aan een wisselende capaciteitsbehoefte en desgewenst ook door Fujitsu gemanaged wordt. Het ontzorgen van u als klant en het leveren van een maximale bijdrage aan uw bedrijfsresultaat staan hierbij centraal. Benieuwd wat onze klanten over ons zeggen? Bekijk onze klantreferenties.

Ons hoofdkantoor bevindt zich in Tokio. Vanwege de betrokkenheid bij het behoud van het milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen is Fujitsu opgenomen in de Dow Jones Sustainability World Index en in de FTSE4Good Index.

Responsible Business

Onze benadering & de ‘FUJITSU Way’

Bij Fujitsu merken we dat verantwoordelijk en ethisch handelen – mits oprecht en door de hele organisatie gedragen – wereldwijd veel gedeelde waarden opleveren. Verantwoord Ondernemen zit in ons DNA: het maakt al sinds de oprichting een belangrijk onderdeel uit van onze bedrijfsfilosofie, onze FUJITSU Way. Onze aanpak is oprecht en wordt gewaardeerd, zo tonen diverse uiteenlopende externe assessments en indexen aan.

De aanpak en het framework zijn volledig in lijn met ons internationale Corporate Social Responsibility (CSR) beleid en de visie van onze president, Tatsuya Tanaka.

Ons Europese Framework

Verantwoord werken zit door ons gehele bedrijf heen verweven: van het beschermen van het intellectueel eigendomsrecht en de rechten van de mens tot het stimuleren van onze medewerkers om zich ook voor maatschappelijke projecten in te zetten. Onze verantwoorde zakelijke pijlers – Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Ontwikkeling, Diversiteit en Inclusiviteit, Welzijn en Bedrijfswerkzaamheden – vormen de fundering voor al onze land-specifieke strategieën én definiëren relevante thema’s Fujitsu-breed.

Activiteiten in Nederland

“In het contact met onze klanten houden we rekening met de lange termijn. We kijken vooruit in het belang van zowel onze klanten als onze mensen. Op een duurzame manier werken en op een verantwoordelijke manier participeren in de samenleving betekent dat we de ambitie hebben om succesvol en relevant te blijven voor onze klanten en voor die van hen in de toekomst. In alles wat we doen, werken we met respect voor iedereen in het ecosysteem. Wij hebben verantwoordelijk ondernemen net zo hoog in het vaandel als onze commerciële en juridische doelstellingen.” – Bas de Reus (Managing Director, Fujitsu Nederland)

Diversiteit en inclusie

Zowel diversiteit als inclusie zijn belangrijk voor Fujitsu Nederland. We bieden kansen voor iedereen. Een aantal voorbeelden:

Voor net afgestudeerden hebben we een EMEIA Graduate Program.

Voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt proberen we een geschikte werkplek te vinden binnen ons bedrijf.
Voor de jonge werknemers (< 30 jaar) binnen Fujitsu hebben we een eigen netwerk opgericht, genaamd “Young Fujitsu”. Deze leeftijdsgroep kijkt anders naar toekomstige innovaties dan hun oudere collega’s. De input van deze young professionals is erg bruikbaar: de netwerkgroep “Young Fujitsu” dient daarom als een denktank, voor problemen die zich bij ons op de werkvloer voordoen. Mede door de “Young Fujitsu’s” is Fujitsu een diverse en fijne plek om te werken.

Familiegeluk staat voorop bij Fujitsu<

We geven om onze medewerkers en hun welzijn. Daarom bieden we hen fitnessabonnementen aan, tegen een gereduceerd tarief. Op deze manier wordt iedereen in staat gesteld om aan hun lichamelijke gezondheid te werken en deze te verbeteren. Daarnaast organiseren we jaarlijks een Indoor Voetbaltoernooi, zetten we een bowlingcompetitie op en komt Sinterklaas ieder jaar langs om ons personeel en hun kinderen te verrassen. Ook stimuleren we onze medewerkers om deel te nemen aan de Global Corporate Challenge (GCC), een jaarlijkse wandelcompetitie met meer dan 300.000 deelnemers. Dit is niet alleen goed voor de gezondheid, maar het moet ook leiden tot een actievere leefstijl én een sterker groepsgevoel. We bieden onze medewerkers daarnaast ieder jaar de mogelijkheid om zich tegen het griepvirus in laten enten.

Verder organiseren we – voorafgaand aan ons bedrijfsevenement de Fujitsu World Tour – de jaarlijkse Familiedag. Tijdens deze dag zetten we al onze medewerkers en hun families in het zonnetje. De familiedag is gevuld met diverse leuke activiteiten, workshops én ’s avonds en een borrel met barbecue.

Toewijding aan Groen

We nemen het milieu serieus. We zijn altijd op zoek naar manieren om ons energieverbruik te verlagen, onze papierverspilling te reduceren en Fujitsu’s Groene Inkoopbeleid nog nauwer aan te hangen.

Onze klanten

Fujitsu vervult een leiderschapsrol, door proactief en samen met zowel klanten, partners als leveranciers de globale milieudoelstellingen na te streven. We willen daarom alleen samenwerken met organisaties die deze waarden met ons delen en de wereld op een positieve manier proberen te veranderen. We blijven dus sociale uitdagingen aangaan en milieuvraagstukken oplossen, door duurzame ICT-producten en -oplossingen verder door te ontwikkelen. Op deze manier hopen we óók de ecologische voetafdruk van onze klanten te verkleinen.

Blow the whistle – Fujitsu’s Alert

Wij geloven in zaken doen op de juiste manier. Dat betekent dat we voldoen aan lokale wet- en regelgeving en dat al onze medewerkers zich op een eerlijke en gepaste manier gedragen. Fujitsu heeft een klokkenluidersprogramma voor medewerkers en derde partijen – genaamd Fujitsu Alert – waarmee medewerkers, leveranciers, klanten en andere derde partijen inbreuk op Fujitsu’s wereldwijde bedrijfsstandaarden kunnen melden.

Onze samenwerking in beeld

Contact